Entorns personals d'aprenentatge
PLE: Entorns personals d'aprenentatge
Construccionisme:
El construccionisme, és una teoria de l'aprenentatge desenvolupada per Seymour Papert que destaca la importància de l'acció, és a dir, del procedir actiu en el procés d'aprenentatge. S'inspira en les idees de la psicologia constructivista i, de la mateixa manera, parteix del supòsit que, perquè es produïxca aprenentatge, el coneixement ha de ser construït (o reconstruït) pel mateix subjecte que aprèn mitjançant l'acció, de manera que no és una cosa que simplement es puga transmetre.
El construccionisme considera que les activitats de confecció o construcció d'artefactes, siguen aquestes: el disseny d'un producte, la construcció d'un castell de sorra o l'escriptura d'un programa d'ordinador, són facilitadores de l'aprenentatge. Es planteja que els subjectes, han d'estar actius mentre aprenen, construeixen també les seues pròpies estructures de coneixement, de manera paral·lela a la construcció d'objectes. També afirma que els subjectes aprendran millor quan construeixen objectes que els interessen personalment, al mateix temps que els objectes construïts ofereixen la possibilitat de fer més concrets i palpables els conceptes abstractes o teòrics i, per tant, els fa més fàcilment comprensibles.
Comentarios
Publicar un comentario