Ressenya bibliogràfica
Ressenya bibliogràfica:
Les tecnologies de la informació i la comunicació en el context educatiu
Álvaro, G. R., Darío, S. G. I., David, L. G. J., Eduardo, C. C. H., & Gómez, C. F. (2022). Las tecnologías de la información y la comunicación en el contexto educativo: Pedagogía, prácticas y experiencias.
El document “Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació en el Context Educatiu: Pedagogia, Pràctiques i Experiències”, publicat per la Corporació Universitària Minut de Déu (*UNIMINUTO) en 2022, és una obra col·lectiva que reflexiona sobre el paper de les TIC en l'educació superior colombiana. Compilat per Álvaro Gutiérrez Rodríguez, Ilber Darío, Saza Garzón, José David López García, Hugo Eduardo, Caraballo Cadena i Carlos Felipe Gómez Jiménez, el text proposa una mirada crítica i propositiva sobre com les tecnologies han transformat les pràctiques pedagògiques i els entorns d'aprenentatge.
La publicació està estructurada en diversos capítols que integren fonaments teòrics i experiències pràctiques. El primer capítol, escrit per Hugo Eduardo i Caraballo Cadena, analitza els entorns virtuals d'aprenentatge com a espais clau en la societat del coneixement. Es destaca com estes plataformes afavorixen noves formes d'interacció educativa i democratitzen l'accés a la informació.
En el segon capítol, Ilber Darío i Saza Garzón aprofundix en la relació entre els ambients virtuals i les teories de l'aprenentatge, abordant com estes teories han d'adaptar-se a les característiques dels entorns digitals. Es planteja la necessitat de replantejar les estratègies pedagògiques tradicionals per a respondre a les noves dinàmiques d'ensenyança i aprenentatge.
El tercer capítol, titulat “CONVERGENT”, presenta diverses experiències sobre l'aplicació concreta de les TIC en contextos educatius. S'exposen casos reals d'implementació tecnològica a l'aula, juntament amb els desafiaments que enfronten docents i estudiants, i es destaquen exemples exitosos que demostren el potencial transformador de les TIC en l'educació.
En conjunt, el llibre oferix una visió integral sobre la integració de la tecnologia en l'educació, subratllant la importància de la formació docent contínua i el desenrotllament de competències digitals. Es dirigix especialment a docents, investigadors, estudiants de pedagogia, dissenyadors de tecnologia educativa i responsables de polítiques públiques, proposant ferramentes conceptuals i pràctiques per a enfrontar els reptes educatius actuals en l'era digital.
Comentarios
Publicar un comentario